"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Monday, October 25, 2010

Menurunkan Ilmu pd Junior


Malam ini aku jadi tenaga pengajar tuk junior-juniorku.. Biarpun berbeda pada opsyen tapi persamaan saya dan mereka adalah sebumbung Fakulti yg sama iaitu Fakulti Sains Kemanusiaan (FSK).. Opsyenku Pendidikan Geografi, junior-juniorku ini opsyen Pendidikan Sejarah.

Ilmu yang ku turunkan adalah mengenai format Tesis.. hahaha.. Andu bah, depa ni konpius dengan format tesis yang mereka dapat dari pensyarah mereka.. So depa tnya kat saya la.. Apa lagi dengan lapang dada, aku memberi tahu satu persatu yang ada dalam tesis.. Bagi tau dari A - Z la.. hehe.. Padahal tarikh submit tesis mereka tu ada 4 hari lagi.. Ya ampun, depa ni wat keje tangguh-tangguh jer.. Biarpun tesis Geografi n Sejarah berbeza tapi boleh la saya tunjukkan sedikit sebanyak format dia.. Tesis Sejarah kan kebanyakkan berdasarkan Naratif (Penceritaan).. So just baca n semak ejaan mereka serta Hukum D-M mana lah tau ada keterbalikan ayat.. hehehe..

Bersemangat waja depa menyelesaikan Latihan Ilmiah mereka.. haha.. Sanggup tido sehingga jam 3 pagi tuk berhempas-pulas menyiapkan benda alah tersebut.. Aik benda alah.. hahaha

Hurmm saya pun busy jugak dengan menyiapkan data-data kajian pensyarah saya.. Hurmm blh la survive.. hehe.. Pensyarah suh saya mengarang artikel mengenai Geografi.. So sekarang ini sedang mencari permasalahan mengenai Geografi.. Saya memang minat subjek bagi Meteorologi, Geologi dan Geo Alam Sekitar. So kena fahami la semua ini.. Tapi saya lebih minat pada unsur Batuan.. wah makanan saya tu time exam.. Hahaha.. Teori Bowen is so easy.. Tapi sayangnya aplikasinya kurang d praktikkan.. huhuhu...

Ok, berbalik pada tesis mereka.. Nampaknya kena membantu mereka.. Ok.. duluan dulu ya. hehehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...