"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Monday, April 25, 2011

Bercuti di Kuching, Sarawak....

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera wahai rakan-rakan bloggers sekalian..


Dah lama saya tak menulis.. kebelakangan ini saya terlalu sibuk.. tak sempat saya nak menerjah blog saya ini… Alahai, kesiannya pulak dah bersawang… ni sebab Ujang la ni tak tolong saya bersihkan sawang-sawang ni… Hahaha.. Apsal pulak c Ujang terpalit sekali ini… hahaha.. sabar ja Ujang…


Pada 22 April lepas saya telah bercuti ke Kuching Sarawak… Percutian yang mengambil masa 4 hari 3 malam… Hehehe… 22 April tu Cuti Good Friday khas tuk Sabah n Sarawak.. So, di kesempatan itu, saya dan beberapa orang rakan mengambil peluang untuk bercuti ke negeri jiran iaitu Sarawak


Pengalaman dalam percutian ini memang seronok tapi sedihnya banyak tempat-tempat yang tak sempat tuk dilawati.. Insyaallah, ada masa ada kelapangan akan ku lawati kembali Sarawak Bumi Kenyalang.. bukan jauh pun, jiran sebelah jer.. hehehe…


Pengalaman yang paling menyeronokkan ialah pergi membeli-belah di kawasan Syurga Kek Lapis.. Aduhhh.. memang pening la.. sebab terlalu banyak pilihan.. rasanya nak beli semua jer.. hahahhaa… Apa leh buat.. saya peruntukkan Rm200 tuk beli kek lapis.. tu pun nak diberi kat sanak-saudara dan rakan-rakan guru di sekolah…


Yang paling seronok pabila terserempak dengan rakan-rakan semasa belajar di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).. Fuhh, betapa keciknya dunia.. di mana-mana jer tempat selalu terserempak dengan rakan-rakan UPSIan… Hehehe… betapa pengaruhnya aku dlu masa di UPSI… hahaha.. perasannya aku…


Yang sedihnya tak dapat berjumpa dengan rakan-rakan sepraktikum, sebab masa saya bercuti ke Sarawak itu, member tu ada program anjuran sekolahnya… So, tak pa la.. lain kali berjumpa lagi..


Apa-apapun setiap percutian mestilah dimanfaatkan.. Haahahaha… Next trip kita orang nak bercuti ke Pulau Mabul pulak… Sapa nak join sila la contact saya… hehehe..


Dengan itu, saya hidangkan gambar-gambar ini sebagai santapan rakan-rakan semua…

Ambal atau Siput buluh

Udang goring, umai dan ayam pansor

Dewan Undangan Negeri

River Cruise di Waterfront

Jom jamu selera di Kedai Kek Lapis Dayang Salhah

Kek Lapis Dayang Salhah

Member rapat aku di sana.. hehehe

Shopping time di Serikin.. kawasan ini dekat dgn sempadan Kalimantan, Indonesia

Post di Waterfront lagi haha

Laksa Sarawak.. yummmyyy

Bergaya di arca Kucing Melayu.. Hahaha

Bergaya lagi di arca Kucing Cina.. . Hahaha

6 comments:

Johan said...

Serikin best! barang murah-murah =)

Awangku Johan said...

hehehe.. memang murah pun.. macam tempat saya pernah lawat di Medan Indonesia.. situasinya sama sahaja.. xda byk bedanya.. hehee

Anonymous said...

hehe. bukan ayam pansor.. tapi ayam pansoh. :D da blajar kaka sarawak sik kitak tek? hihi.. :P

farah hairuddin said...

entah2 ade terserempak...kita pon pergi kuching last week..hehehe..tp kek dayang salhah x berapa best..mira lg best...

Anonymous said...

nampak sedap semua mknan tuu.. hehe

Unknown said...

hello2...juz nak promote yer.. im chris adam from kuching sarawak.. juz nak bagitau yg i boleh tlg jd tourist guide korg,n sesape yg nk ke kuching sarawak.. rm250 utk 6jam,: 3 hari+ 6jam shari is rm600 termasuk minyak n DRIVER , sekali kereta proton waja,kalau ramai,pakai kreta Alza. n driver i sendiri.. i blh bawa kemana sja yg u all nk pergi, or i blh intro tmpt yg best2, cth ::
1; kampung budaya
2: gunung santubong (jika ingin mengetahui sejarah puteri santubong,or ingin melihat bentuk gunong tersebut)
3: serikin , tebedu / sempadan indonesia,barangan murah,sperti beg,baju,kraf tangan, buah tangan,smua murah2..n bnda yg korg xpernah lihat d tmpt lain..
4:wind cave, fairy cave ,
5: menikmati rumah bidayuh (baruk)..rumah iban (rumah panjang)
6: tmpt picnic yg paling sesuai seperti (family park, jambatan merah, sungai rayu, sematan, lundu,
7: jln2 d sekitar kuching,tmpt shopping,
8: budget hotel,standard hotel,i boleh tlg cari..
9: n nak kemane jer,i blh bawa..nk uturn,nk singgah,berhenti,up to u..hehe
BANYAK LAGI SAMPAI XDPT NK LIST KAN.HEH ..
sorry , i juz nk promote..kot2 nk pg kuching lagi kan? i blh bawa..dont worry,im friendly..love to make friend. N THANKS..U MAY CALL ME
0149957036
Adam.( your personal driver at kuching )
facebook : chreez_devil88@yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...