"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Tuesday, May 3, 2011

Jenazah Itu Aku


Jenazah

Keranda

Perkuburan


Jenazah itu aku !!

Keranda itu kenderaanku…

Perkuburan itu tempat semadiku


Ku malu mengangkat beban

Dosa di belakang badan

…. Aduh !!

Betapa ku malu tuk melihat segala amalanku..

Aku sedih melihat amalan-amalanku yang sia-sia


Ya Allah,

Kau berilah ku satu peluang..

Walaupun aku tidak akan dapat kembali ke asalnya..

Aku menyesal dengan segala yang ku lakukan di dunia..

Aku rugi,

aku membuang masa,

aku terlalu leka,

dan alpa dengan duniawi


Ohhh jenazahku..

Ohhh kerandaku..

Ohhh tanah perkuburan..

Aku malu tuk segalanya…

Aku malu tuk menghadapmu Ya Allah….



kredit by Ampuan Awang

2 comments:

Ampuan Awang said...

Hmm macam parnah kuliat tapi di mana aah?

Di url ani kali?

http://puisikabur.blogspot.com/2010/04/jenazah-itu-aku-ulang-siar-ke-laman.html

amny said...

serram sejuk plak tengok keranda malam2 buta nii..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...