"Letakkan dunia di telapak kakiku, biar kupijak. Simpankan akhirat dalam jiwaku biar kurindu. Sisipkan Cinta dalam hidupku biar aku menjadi aku. Langit tunggu kutawan, bumi tunggu kulakukan perubahan" Perjalanan yang jauh, yang masih menungguku.. apakah yang akan terjadi pada masa hadapan...

Photobucket Photobucket Photobucket

Followers

! kurasakan something...

Sunday, December 30, 2012

Suatu Hari Di Pasaraya




Seorang gadis kecil merasa badannya lemah dan sakit ketika dia berada di pasaraya bersama ibunya.
“Mama, Bolehkah kita balik sekarang?” kata gadis kecil itu...
“Tidak,” jawab ibunya.
“Ma, saya rasa hendak muntah!” kata gadis kecil itu.
“Keluarlah, pergi ke tandas di tingkat atas...”
Setelah kira-kira 20 saat, gadis itu kembali ke tempat duduknya.
“Sudah selesai?” tanya ibunya...
“Ya.” Ujar gadis kecil itu lemah.
“Cepatnya?” Hairan si ibu.
“Saya tidak pergi ke tingkat atas... Ma,” kata anaknya lalu menyambung...
“Di tepi tu ada sebuah kotak derma... disitu tertulis “UNTUK ORANG YANG SAKIT”...

4 comments:

Ana Farhana said...

huhuhu.. budak2

Unknown said...

bguslah~ bdk2 lgi dah pandai menderma tp dia tipu sunat kat mak dia?~


amboi, sedihnya music background

Awangku Johan said...

@@Ana Farhana
hihihi

Awangku Johan said...

@@ korie hensem
yup.. saya suka music background ni.. mmg sedih... agar saya lebih bermuhasabah diri..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...